1. Incrementar la qualitat de l’espai públic per als desplaçaments a peu^
Més superfície per al desplaçament a peu:
- Incrementar l'amplada de la vorera de la xarxa principal de vianants.
- Completar la pacificació del centre històric i de l'anella que envolta la muralla
- Millorar els eixos connectors del centre històric amb els barris
- Coordinar la xarxa de mobilitat a peu amb el Pla de Gestió de l'Arbrat
Més accessible
- Dotar de passos de vianants accessibles a la xarxa principal de vianants
Un exemple important i prioritari seria completar la pacificació del centre històric i de l'anella que envolta la muralla, i millorar els vials de connexió centre-barris.
2. Afavorir l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual^
Afavorir la mobilitat en bicicleta
- Implantar una xarxa ciclable urbana.
- Millorar la connectivitat intermunicipal.
- Instal·lar senyalització específica.
Millorar l'aparcament
-
Posar aparcaments segurs prop dels equipaments municipals i dels serveis públics.
3. Promoure l’ús del transport públic^
Millorar l'accessibilitat de l'usuari
- Millorar l’accessibilitat i el confort de la flota de busos urbans i interurbans i de les parades.
Millorar la xarxa de transport públic (cobertura, connectivitat i velocitat)
- Sol·licitar als òrgans competents el perllongament de les línies de rodalies R8 (UAB) i RT2 (TGN).
- Enfortir les línies de bus que connecten Vilafranca amb Barcelona, Tarragona, Vilanova i els municipis comarcals.
4. Fomentar l’ús racional del cotxe^
Adaptar el funcionament de la xarxa de vehicle privat al nou model de mobilitat del municipi
- Establir una nova jerarquia viària i establir nous límits de velocitat
- Disposar d’un pla específic de millora de l’accés i desplaçament a polígons industrials
5. Aplicar mesures de millora de la seguretat viària^
Reduir l'accidentalitat dins el nucli urbà
- Estudiar mesures pacificadores pels carrers més transitats
- Adequar les mesures del Pla Local de Seguretat Viària a la nova estructura de jerarquia viària
Fomentar la convivència entre els diversos mitjans
- Acondicionar i ordenar els entorns urbans dels equipaments municipals i serveis públics
Dissenyar un sistema d’aparcaments dissuasoris que combini gratuïtat i pagament
6. Compatibilitzar l'oferta d'aparcament amb les necessitats dels residents i dels no residents^
Millorar l’oferta d’aparcaments
- Dissenyar un sistema d'aparcaments dissuasoris que combini gratuïtat i pagament.
- Fomentar mesures que incentivin l'ús dels aparcaments públics.
7. Garantir una distribució de mercaderies àgil i ordenada^
Millorar la gestió de la càrrega i descàrrega de mercaderies
- Implantar sistemes tecnològics que permetin el control de les durades d’estacionament en les reserves d’estacionament per a càrrega/descàrrega de mercaderies.
- Facilitar la creació de punts d’entrega de proximitat o de sistemes d’autorecollida.
- Millorar l’eficiència de la distribució urbana de mercaderies afavorint una mobilitat més neta Realitzar un mapa amb els itineraris i punts d’estacionament recomanats.
8. Reduir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica generats per la mobilitat^
Reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle als nivells que estableix la normativa vigent
- Pla d’impuls de vehicles nets
Realitzar campanyes i projectes de sensibilització i millora de la mobilitat
- Incentivar el vehicle compartit (car-pooling)
9. Sensibilitzar la ciutadania sobre els avantatges d’una mobilitat sostenible^
Realitzar campanyes i accions de sensibilització i de millora de la mobilitat
- Revisar i adequar les Ordenances Municipals Fomentar la setmana de la mobilitat sostenible
- Realitzar campanyes per a fomentar els desplaçaments a peu
- Promoure l’ús de la bicicleta pels desplaçaments a polígons industrials
- Fer difusió i pedagogia del Pla